Het bereik voor reclame

Het bereik voor reclame

Reclame is nog steeds de meest gebruikte manier om klanten te werven. Door reclame te maken op tv, radio en internet heb je een erg groot bereik. Naast deze reclames zijn er ook nog genoeg andere manieren om reclame te maken.

Welke kanalen zijn relevant

Je kunt je eigenlijk afvragen welke kanalen momenteel nog relevant zijn. Welke kanalen worden nog veel gebruikt en zijn nog populair? De vraag is of je hier nog onderscheid in kan maken. Iedereen beleeft reclame op zijn eigen manier. De een is bijvoorbeeld dol op reclameborden en de ander hoort het liefst reclame op de radio. Het is ook erg lastig om aan te geven welke kanalen geschikt zijn voor reclame, dit is erg afhankelijk van je doelgroep. Momenteel zien we dat de social mediakanalen en de andere online platforms razend populair zijn om reclame op te maken. Maar bereik je daarmee wie je wilt bereiken? De kans is groot dat de 65+’ers niet actief zijn op deze kanalen en je deze doelgroep dan ook niet bereikt.

Wie wil je bereiken?

Het is verstandig om te kijken wie je wilt bereiken, zo kan je reclame precies afstellen op de doelgroep die jij wilt bereiken met je reclame. Er zijn vele doelgroepen en ook zeker veel kanalen waar je reclame op kunt maken. Naast dat je op deze manier reclame maakt zijn er ook nog zat andere manier om reclame te maken. Zo is er ook altijd nog de mond op mondreclame en ga zo maar door.

Om jouw doelgroep te bereiken is het verstandig eerst onderzoek te doen naar je doelgroep. Op welke kanalen zijn ze actief en wat vinden ze belangrijk. Zodra je deze gegevens in kaart hebt gebracht kun je gaan kijken welke potentiële mogelijkheden je hebt om reclame te maken. Door het onderzoek te doen weet je zeker dat je de doelgroep ook dusdanig kan bereiken via deze kanalen. Naast de kanalen kun je er ook altijd voor kiezen om via reclameborden en bijvoorbeeld posters reclame te maken. De abri’s en de billboard zijn ook nog steeds erg in trek bij reclamemakers.

reclamebord

 

 

 

Reageren is niet mogelijk.